בשנה שעברה קיבלה פיסקרט מימון של 130 מיליון דולר מסדרה סי לפי שווי של כ-1.5 מיליארד דולר. כשהוא יצר את האפליקציה לראשונה, מייסד פיסקרט, וכיום מנכ”ל, הובאנס אבויאן אמר שהוא רק רצה לעזור לבתו, שהגיעה אליו נסערת מהביקורת שקיבלה באינטרנט על יצירות האמנות שלה, מה אכזב אותה מאוד.אבויאן גילה שלמרות שיש הרבה כלים רבי עוצמה עבור צלמים ומעצבים גרפיים, קשה היה לאדם הממוצע להתחיל לעבוד איתם ולהשתמש בהם ביעילות. הוא אומר לפאטהפיקסל שכאשר הוא בנה את האפליקציה לראשונה, הוא לא חשב שהוא פותר בעיה גדולה ורק צפה את זה כמשהו שיעזור למספר קטן של אנשים.אבל עם הזמן, הוא הבין שהמאבקים של בתו זהים למילוני אנשים אחרים . פיסקרט הפך להיות פופולרי מאוד וגדל אפילו מהר יותר במהלך המגיפה. אבויאן אומר שהצרכים של הקהילה היצירתית גדלו באופן קיצוני בזמן הזה.”במקום להיות נישה ולמקד רק לקריאייטיבים מקצועיים, היצירתיות הפכה למיומנות רחבה כל כך שזה כמעט כמו נהיגה או קריאה. זה הפך למיומנות אוניברסלית וחובה”, הוא אומר
התמקדות בכיף
מההתחלה, פיסקרט התמקדה במשתמשים צעירים בתחילה בגלל המטרה של אבויאן לעזור לבתו שלו, אבל האסטרטגיה הזו הפכה לליבה של איך החברה מתכננת לצמוח.”התחלנו עם משתמשים נמוכים מאוד וחינמיים. זה לא יכול להיות נמוך מזה”. הוא ממשיך.”עכשיו אנחנו הולכים יותר ויותר ומקבלים בסיס גדול יותר ויותר כי הבסיסכל כך גדול בהשוואה למתחרים. אנחנו יודעים לעשות את זה כי התחלנו עם מוצר הצריכה החינמי שכיף להשתמש בו. אם אתה שואל אנשים מה שונה בפיקסרט, זה כיף. זה בגלל שאנשים נהנים לשחק עם פיקסארט.”אבויאן אומר שהתחלה עם בסיס מזדמן כל כך גדול היא עמדה חזקה יותר לצמיחה, מה שמקל על פיסקרט להתקדם במעלה הסולם.נראה היה שאדובי סוף סוף שמה לב לאיום של פיסקרט כשהכריזה על קרייטיב קלאוד אקספרס בסוף 2021. הפלטפורמה ברמת הכניסה הייתה מיתוג מחדש של ספארק, כלי יצירתי מבוסס-אינטרנט לא מנוצל מעט.אבל אבויאן אומר שאדובי תתקשה לפתות משתמשים ברמה נמוכה. כאשר פיסקרט מטפסת במעלה סולם המשתמשים הפתולוגי, אדובי תצטרך לפרוש כדי לענות על הצרכים של בסיס צרכנים רחב יותר
“אדובי מנסה לעשות הפוך, אבל איך אתה יכול לעשות את זה? אתה לא יכול לשדרג את עצמך. התרבות שלך נוצרת סביב ערך גבוה, ברמה גבוהה. קשה להפוך את זה”, הוא אומר.”כשאתה מתחיל רמה מסוימת אתה יכול רק לעלות, לא לרדת. כאשר אתה מתחיל עם מקצוענים, אתה יכול ללכת רק למקצוענים גבוהים יותר. כדי לרדת פירושו שאתה צריך לייצר מוצר פחות מתוחכם. אז בעצם, הורדה. המקום שבו אתה מתחיל הוא גם החולשה שלך, במובן מסוים”.”אני לא מתכוון שהפרארי היא מכונית גרועה, אבל היא יקרה ולא משתלמת. כל הרעיון של פרארי הוא זה, וזה המותג: אתה לא יכול להרשות זאת לעצמך. זה אותו דבר עם פוטושופ. הם הופכים דברים ללא סבירים במשך שנים רבות ולא אפשרו לאף אחד לנסות את זה, ייקרו את זה.”הם עשו הכל פחות סביר כי הם מותג יוקרה. אתה לא יכול להיפטר מזה. זו הסיבה שהדור של היום כבר לא עוסק באדובי. הם מחפשים אלטרנטיבות, ראשית כי הם לא יכולים להרשות זאת לעצמם ושנית הם חושבים אחרת. הם מאמינים שזה צריך להיות סביר, קל וחינמי, אחרת הם הולכים להחליף – ויש הרבה אפשרויות”.אבויאן אומר שהיתרון הטבעי של פיסקרט הוא שהוא התחיל נמוך.”[המוצרים שלנו] אינם ברי השוואה לאדובי, אבל אנחנו יכולים להגיע לשם. הלקוחות שלנו לוקחים את המוצר שלנו איתם לעבודה שלהם. הם לוקחים אותם לעסקים שלהם. חלקם הפכו למקצוענים והם כבר השתמשו במוצר שלנו במשך שנים, אז למה להם להשתמש במוצר אחר?”לאבויאן אולי יש נקודה. קריאייטיבים צעירים גדלים באמצעות פיסקרט, כלי שהם יביאו איתם למרחב המקצועי ככל שיגדלו. במקביל, Picsart מוסיפה לפורטפוליו התוכנה שלה עם תכונות חדשות שנועדו לתמוך בבסיס משתמשים מתבגר.האסטרטגיה נפרסה בהצלחה על ידי חברות רבות בעבר, אולי בעיקר על ידי אפל בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000, כאשר תוכנית החינוך שלה הכניסה אלפי מחשבי מק למעבדות המחשבים בבתי הספר וגידלה דור של אמנים באקוסיסטם של אפל. כשהקריאייטיבים האלה גדלו, הם הביאו איתם את ההיכרות שלהם עם מוצרי אפל.ייתכן שהוא גם צודק לגבי האופן שבו אדובי נתפסת בעיני קריאייטיב צעירים: כמותג ותיק, יקר ויוקרתי שלא מייצר מוצרים המיועדים עבורם. אם פיסקרט תמשיך להציע מוצר שגדל עם המשתמשים הללו ככל שהם מתבגרים, אין סיבה להאמין שיהיה להם רצון להחליף פלטפורמה.זו אסטרטגיה מוכחת ועוצמתית, והיא עשויה מאוד לעבוד
למה לשלם עבור מה שניתן בחינם?
השוואה נוספת שאבויאן מבצעת בין פיסקרט לאדובי מסתכלת על גוגל דוקס לעומת מיקרוסופט וורד. עבור רבים, גוגח דוקס החליף את מיקרוסופט וורד לחלוטין מכיוון שהוא הציע תכונות דומות, אם לא זהות, בחינם. על ידי כך, גוגל יצרה שאלה במוחו של הצרכן: “למה שאשלם על זה?”פיסקרט ממוקם באופן דומה, אומר אבויאן. הוא מכנה את החברה שלו אחד ממוצרי הקריאייטיב החינמיים הנדיבים ביותר בשוק, המבוסס על ההיסטוריה של החברה שלו וכיצד ולמה הוא התחיל אותה. המנטליות הזו עומדת מאחורי ההשקה האחרונה של קוויקטולס, חבילת כלי עריכה שחינמית לכל אחד להשתמש בו כמה שהוא רוצה מבלי להגדיר חשבון.”אנחנו לא מונעים על ידי המתחרים שלנו, אנחנו מונעים על ידי המשתמשים שלנו. אנחנו עושים מה שחשוב להם”, אומר אבויאן. “עם קויקטולס, יש הרבה מקרים שבהם חלק מהמשתמשים שלנו לעולם לא ישתמשו בהסר רקע באופן קבוע, אבל הם צריכים את זה מדי פעם. למה להכריח אותם להירשם למשהו שהם בסופו של דבר לא צריכים? הם יעשו חשבונות משתמש מזויפים כדי להגיע לתכונה אם הם רוצים את זה מאחורי חומת תשלום.”אבויאן אומר ש-קוויקטולס גם מאפשר להם להרחיב את השוק שלהם לאלה שלא מתכוונים לשלם עבור הכלים שלה מכיוון שהם לא צריכים אותם לעתים קרובות
“אנחנו יוצרים יותר מודעות לפלטפורמה וליכולות שלה, ומשתמשים בה לצרכים האישיים שלך, ומחר אתה עובד עבור הארגון ואתה צריך 1,000 תמונות, אתה תחשוב על פיסקרט”,”אנחנו יוצרים סוג של מדיניות שימוש הוגן על יצירתיות. לא נעניש אף משתמש מזדמן, לא נעניש בחור שזקוק לעריכה אקראית וצריך פתרון מהיר לבעיה”.המטרות של אבויאן עבור פיסקרט מבוססות חזק על רצונו להפוך את היצירתיות לנגישה לכל אחד, בכל מקום ובכל זמן. הוא נראה ממש מוטרד מכך שלפניו, היה קשה מאוד להפוך לאמן דיגיטלי. הוא נראה כועס לגיטימי על הרעיון הזה. מבחינתו, האמן הוא החשוב ביותר, והצלחתו כעסק תבוא רק אם ימשיך לשמור על הצלחתם בראש ובראשונה.לכן הוא אף פעם לא מתכנן לגבות את המשתמשים על משהו שהם כבר מקבלים בחינם, וגם לא יפחית את האפקטיביות של כלי כך שהוא יכול להיות משהו שהוא יכול לגבות עליו.”לעולם לא נשדרג תכונות עבור צרכנים לעומת אנשי מקצוע. אולי תכונות חדשות יגיעו למשתמשים מתקדמים, אבל אנחנו לא מתכוונים לספק איכות נמוכה רק בגלל שמישהו הוא מנוי קטן יותר או משתמש בפיסקרט בחינם”, הוא אומר.”בהחלט יהיו כלים מתקדמים יותר שיהיו הגיוניים רק עבור משתמשים מתקדמים. אם אתה מסתכל על פיסקרט באינטרנט, הוא נועד להיות פרוצרני ומקצועי יותר, והתכונות הללו זמינות רק בגרסת האינטרנט. אבל תכונות אלה לרוב אינן נחוצות על ידי צרכנים כלליים. תמיכה ברזולוציה גבוהה יותר, למשל, אינה נחוצה בנייד
להדיח את המלך
אבויאן, דוקטור וחוקר לבינה מלאכותית לשעבר, אומר שהוא באמת מאמין בטכנולוגיה ובתוכנה כמפתח לעתיד של פיסקרט. הוא אומר שהוא ימשיך להשקיע יותר בטכנולוגיה ואולי חשוב מכך, בקהילה של פיסקרט.”אני חושב שגדלנו להיות גלגל התנופה של הקהילה כדי להאיץ את הצמיחה שלנו ולהיות פלטפורמה זולה וחזקה יותר. תחשוב על הנתונים שאנחנו אוספים: יש לנו מיליארד עריכות בחודש בפלטפורמה שלנו”, הוא אומר. “לאף אחד אין משהו דומה וזה מייצר נתונים שעוזרים לנו לייעל את המוצר שלנו ולשפר את האיכות והתועלת של התוכן שלנו על ידי המשתמשים שלנו
“אומרים שחיקוי הוא הצורה הכי גדולה של חנופה, ובמבט לאחור על ההשקה של אדובי קלאוד אקספקס , אבויאן אומר שלראות את אדובי בעצם מעתיק את מה ש-פיקסארט עושה הרגיש כמו ניצחון.”בכנות, זה מרגיש טוב להיות מועתק. שמעתי שחלקם מתעלמים מאיתנו, אבל עכשיו הם לוקחים אותנו מאוד ברצינות”, הוא אומר. “זה סימן טוב. היינו מתחת לרדאר זמן מה עד שהם הבינו שאנחנו גדולים מהם: אנחנו גדולים משלושה או ארבעה מהמתחרים שלנו בשילוב רוב המשתמשים הפעילים”.ובעוד שאדובי מנסה לשחזר את ההצלחה של פיסקרט, אבויאן אומר שפיסקרט מתמודדת על התואר חברת התוכנה היצירתית המצליחה ביותר בעולם.”יש לנו שאיפות להיות הפלטפורמה הגדולה ביותר לעריכת תמונות ווידאו”, הוא אומר. “נישאר עצמאיים, נהיה חברה ציבורית כשיגיע הזמן, נגדל כמה שיותר, ונמלא את המשימה שלנו שהיא להעצים את היוצר בכולנו, בכל מקום